Aparat permanent al Consiliului local
Adresa : Primăria municipiului Slatina, str. M. Kogălniceanu, nr. 1, Compartiment Aparat permanent al Consiliului local
Contact:
Telefon:
0249 / 439.377; 0249 / 439.233 int. 137
Fax: 0249 / 439.336
Relaţii de subordonare – Consiliu Local
Structură : 2 posturi de specialitate – consilier juridic
Activităţi specifice:
– reprezentarea intereselor Consiliului Local în faţa instanţelor de judecată;
– convocarea comisiilor de specialitate dacă se impune analiza unor proiecte de hotărâri cu caracter de urgenţă şi care nu au putut fi dezbătute în cadrul calendarului de lucru obişnuit;
– asigurarea semnării raportului de avizare a proiectului de hotărâre a Consiliului Local de către preşedintele şi secretarul comisiei;
– convocarea specialiştilor din aparatul propriu al Consiliului Local sau din afara acestuia la şedinţele comisiilor când se solicită acest lucru;
– transmiterea către serviciul Administraţie Publică Locală – Autoritate Tutelară din aparatul propriu al Consiliului Local a rapoartelor de avizare sau neavizare ale comisiilor şi a amendamentelor privind completarea sau modificarea proiectelor de hotărâre;
– organizarea şi gestionarea bibliotecii legislative a Consiliului Local;
– întocmirea situaţiei sintetice a interpelărilor formulate de consilieri în şedinţele Consiliului Local, în colaborare cu serviciul Administraţie Publică Locală – Autoritate Tutelară şi transmiterea acestora primarului, viceprimarilor, secretarului municipiului sau altor conducători ai serviciilor descentralizate ale organelor centrale ale administraţiei publice;
– asigurarea asistenţei juridice de specialitate consilierilor iniţiatori de proiecte de hotărâri şi de expuneri de motive justificative privind oportunitatea proiectelor de hotărâri;
– asigurarea asistenţei juridice de specialitate consilierilor şi comisiilor de specialitate ale Consiliului Local la solicitarea acestora;
– participarea la audienţele organizate de consilieri;
– redactarea proiectelor de hotărâri iniţiate de consilieri şi a expunerilor de motive;
– evidenţa actelor normative pentru a căror aplicare este necesară adoptarea unor hotărâri de consiliu, pe care o prezintă primarului şi secretarului municipiului în vederea derulării procedurii de iniţiere a proiectelor de hotărâri;
– întocmirea listei informaţiilor cu caracter public ce sunt aduse la cunoştinţa cetăţenilor; formularea propunerilor privind modalităţile şi mijloacele de aducere la cunoştinţă publică şi supunerea acestora aprobării Consiliului Local.