imagini din Slatina
Titlul proiectului:
„Extindere sistem integrat de management al traficului in Municipiul Slatina”, cod SMIS 321905
Solicitant:
Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Slatina
Programul:
Programul Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027
Axa și Domeniul Major de Intervenție:

RSO2.8_Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon Fondul European de Dezvoltare Regională:

Obiectiv de politică 2: O Europă mai verde, rezilientă, cu emisii reduse de dioxid de carbon, care se îndreaptă către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, prin promovarea tranziției către o energie curată și echitabilă, a investițiilor verzi și albastre, a economiei circulare, a atenuării schimbărilor climatice și a adaptării la acestea, a prevenirii și gestionării riscurilor, precum și a unei mobilități urbane durabile

Prioritate: P4. Mobilitate urbană durabilă

Obiectiv specific: RSO2.8_Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon

Fond: Fondul European de Dezvoltare Regională

Operațiune: Sprijin pentru transport urban sustenabil și durabil

Titlu Apel: Mobilitate urbană durabilă

Cod apel: PRSVO/188/PRSVO_P4/OP2/RSO2.8/PRSVO_A22

Valoarea totală a proiectului:
Valoarea totală a contractului este 32.526.474,39 lei
Valoarea finanțării nerambursabile:
31.690.456,74 lei, din care 27.486.620,59 lei valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) și 4.203.836,15 lei valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național
Valoarea contribuției proprii:

Valoare cofinanțare eligibilă beneficiar 646.744,02 lei

Valoarea totală neeligibilă a proiectului, inclusiv TVA neeligibil 189.273,63 lei

Obiectivul proiectului:

Obiectivul general al proiectului îl constituie promovarea mobilității urbane durabile prin modernizarea stațiilor de transport public și extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate în sistemul de management adaptiv al traficului, în vederea asigurării prioritizării pentru autobuze la traversarea acestor intersecții.

Se va urmări, în principal, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor săi de parcurs, a transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme, precum și a transferului către modurile nemotorizate de transport.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Modernizarea stațiilor de transport public din 8 locații si integrarea in sistemul de Managementul Transportului Public, conform cu cele 41 de stații modernizate existente;
  2. Integrarea a 11 treceri de pietoni semaforizate existente in sistemul existent de trafic management prin completarea cu echipamentele necesare si semaforizarea a 4 treceri de pietoni noi si integrarea in sistemul existent de trafic management;
  3. Promovarea transportului public și creșterea atractivității acestuia și a procentului de utilizare a acestui mod de transport, în cadrul distribuției modale a deplasărilor, prin creșterea vitezei de deplasare a vehiculelor de transport public;
  4. Reducerea numărului de accidente și creșterea siguranței rutiere pentru toți participanții la trafic: conducători auto, bicicliști, pietoni și scăderea timpilor de răspuns în cazul detectării unor evenimente care perturbă siguranța rutieră sau ordinea publică în zonele supravegheate;
  5. Reducerea emisiilor GES si reducerea poluării, inclusiv a celei sonore, datorate traficului urban, eficientizarea transportului public prin reducerea timpilor de călătorie, precum și prin creșterea numărului de utilizatori.
Activitățile proiectului:

Prin prezentul proiect se dorește modernizarea unor stații de transport public și extinderea sistemului de management al traficului existent prin integrarea de noi intersecții semaforizate în sistemul de management adaptiv al traficului, în vederea asigurării prioritizării pentru autobuze la traversarea acestor intersecții.

Activități previzionate:

Durată implementare: 24 de luni

Activitate: Pregătirea proiectului

Tip: PRECONTRACTUALĂ

Subactivități:

  1. Elaborarea documentației tehnico-economice;
  2. Elaborarea Cererii de finanțare si semnarea contractului de finanțare;

Activitate: Desfășurarea procedurilor de achiziție

Tip: POSTCONTRACTUALĂ

Subactivități:

  1. Desfășurarea procedurilor de achiziție pentru proiectare și execuție;
  2. Desfășurarea procedurilor de achiziție pentru serviciile din cadrul proiectului;

Activitate: Alte activități conexe investiției de bază

Tip: POSTCONTRACTUALĂ

Subactivități:

  1. Informare, comunicare și publicitate;
  2. Management de proiect;

Activitate: Proiectare și inginerie

Tip: POSTCONTRACTUALĂ

Subactivități:

  1. Elaborare proiect tehnic și detalii de execuție;
  2. Verificare PT și DDE;

Activitate: Asistență tehnică

Tip: POSTCONTRACTUALĂ

Subactivități:

  1. Dirigenție de șantier;
  2. Asistență tehnică din partea proiectantului;

Activitate: Lucrări de construcții, instalare și montaj

Tip: POSTCONTRACTUALĂ

Subactivități:

  1. Lucrări de construcții, instalare și montaj;
  2. Organizare și logistică;
  3. Recepția lucrărilor;
Durata proiectului:

Contract de finanțare nr. 241 din 20.12.2024.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, respectiv între 20.12.2024-19.12.2026, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Stadiu actual:
În implementare
Rezultate:
  1. Promovarea activităților de mobilitate urbană din cadrul proiectului;
  2. Creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători construite/modernizate/extinse (nr. pasageri) de la 7497 utilizatori în anul 2024 la 14.131 în 2027;
  3. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) - în zona proiectului de 17%, prin comparația scenariului cu proiect față de cel fără proiect în anul 2027, respectiv o scădere de 12% prin raportarea emisiilor din anul 2027 la anul de referință 2024;
  4. Un sistem de management al traficului extins, inclusiv componenta de sistem de stații de transport inteligente.
<< Inapoi