imagini din Slatina
Titlul proiectului etapizat:
„Sistem integrat de management al traficului și mobilității urbane și impunere a regulilor, siguranță și securitate”, cod SMIS 128915 – Etapa I, cod SMIS 325513 – Etapa II
Solicitant:
Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Slatina
Programul:
Programul Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027
Axa și Domeniul Major de Intervenție:

RSO2.8:_Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon Fondul European de Dezvoltare Regională:

Obiectiv de politică: O Europă mai verde

Prioritate: P4.Mobilitate urbană durabilă

Obiectiv specific: RSO2.8_Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon

Fond:Fondul European de Dezvoltare Regională

Operațiune: Sprijin pentru transport urban sustenabil și durabil

Titlu Apel: Mobilitate urbană durabilă – Etapizate

Cod apel: PRSVO/303/PRSVO_P4/OP2/RSO2.8/PRSVO_A22

Valoarea totală a proiectului semnat în Etapa I/POR 2014-2020:
Valoarea totală a contractului este de 12.286.925,40 lei
Valoarea totală a cofinanțării asigurată de UE în Etapa I/POR 2014-2020:
Valoarea totală nerambursabila din FEDR este de 10.443.886,61 lei
Valoarea totală a proiectului semnat în Etapa II/PR SV Oltenia 2021-2027:
Valoarea totala a contractului este 2.708.714,95 lei
Valoarea totală a cofinanțării asigurată de UE în Etapa II/PR SV Oltenia 2021-2027:
Valoarea totală nerambursabila din FEDR este de 1.824.420,83 lei
Obiectivul proiectului:

Obiectivul general al proiectului constă în reducerea emisiilor GES și promovarea mobilității urbane durabile prin implementarea unui sistem integrat de management al traficului și mobilității urbane și impunere a regulilor, siguranță și securitate, în vederea asigurării circulației libere și în condiții de siguranță a persoanelor, cu protejarea mediului înconjurător, elemente cruciale pentru calitatea vieții cetățenilor din Municipiul Slatina.

Proiectul răspunde Obiectivului tematic 4, Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 4.1 - POR 2014 – 2020 (Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă). Totodată, proiectul se încadrează în obiectivul de politică "OP2. O Europă mai verde, reziliență, cu emisii reduse de dioxid de carbon, care se îndreaptă către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, prin promovarea tranziției către o energie curată și echitabilă, a investițiilor verzi și albastre, a economiei circulare, a atenuării schimbărilor climatice și a adaptării la acestea, a prevenirii și gestionării riscurilor, precum și a unei mobilități urbane durabile", prioritatea "P4. Mobilitate urbana durabilă." în cadrul PR 2021 - 2027.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Creșterea atractivității transportului public și a procentului de utilizare a acestui mod de transport, prin asigurarea unui nivel superior al serviciului de transport public datorită implementării unor măsuri care să conducă la respectarea graficului de circulație, reducerea duratei de călătorie și creșterea vitezei comerciale de circulație.
  2. Creșterea siguranței deplasărilor cu bicicleta și pietonale.
  3. Reducerea emisiilor GES și a poluării, inclusiv a celei sonore, datorate traficului rutier.
  4. Reducerea numărului de accidente.
  5. Identificarea în timp real a disfuncționalităților în desfășurarea circulației rutiere și luarea automată a măsurilor și deciziilor de remediere a acestora.
Activitățile proiectului:

Proiectul vizează implementarea unui sistem integrat de management al traficului și mobilitate urbană precum și acordarea priorității în trafic pentru mijloacele de transport public și pentru utilizatorii modurilor nemotorizate de transport public. Sistemul integrat de management al traficului și mobilității urbane și impunere a regulilor, siguranță și securitate în Municipiul Slatina, prin funcțiile implementate va contribui la prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public și a utilizării de moduri nemotorizate de transport public. De asemenea, va avea impact asupra calității mediului și calității vieții cetățenilor.

Proiectul se implementează în două etape, etapa I fiind finanțată în cadrul POR 2014 – 2020 în perioada: 01.12.2017 – 31.12.2023. Etapa a-II-a a proiectului este finanțată în cadrul PR SV OLTENIA 2021 – 2027, în perioada: 01.01.2024 – 31.12.2024, proiectul fiind în curs de implementare.

Sistemul multi-modal de informare a călătorilor va culege informații de la toate mijloacele de transport public urban, va prelucra aceste informații și va afișa aceste informații în stațiile de autobuz în timp real prin intermediul diferitelor tipuri de soluții tehnologice (display, infokioșk, Internet, aplicații smartphone etc.). Aceste informații vor fi disponibile și cu ajutorul unor aplicații pentru telefoane mobile și alte dispozitive electronice.

Proiectul prevede:

Activitate: 1. Activități realizate după depunerea cererii de finanțare pe POR 2014 - 2020 și continuă în PR SV OLTENIA 2021 - 2027 - toate activitățile sunt începute înainte de depunerea cererii de finanțare PR 2021 - 2027 și continuă până la finalizarea perioadei de implementare în ETAPA II - subactivități înainte de semnarea contractului de finanțare aferent ETAPA II

  1. Activitatea de informare și publicitate care rezultă din obligațiile beneficiarului
  2. Activitatea de monitorizare a contractelor de achiziție încheiate și management de proiect
  3. Auditul financiar al proiectului
  4. Prestarea serviciilor de verificare tehnică(PAC, PT, DDE)
  5. Prestarea serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului
  6. Realizarea lucrărilor de execuție și cheltuieli pentru asigurarea utilităților
  7. Realizarea lucrărilor de execuție - Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj și dotări
  8. Activitatea de promovare a obiectivului de investiție finanțat

Activitate: 2. Activități realizate după depunerea cererii de finanțare pe POR 2014 - 2020 și continuă în PR SV OLTENIA 2021 - 2027 - toate activitățile sunt începute înainte de depunerea cererii de finanțare PR 2021 - 2027 și continuă până la finalizarea perioadei de implementare în ETAPA II - subactivități după semnarea contractului de finanțare aferent ETAPA II

  1. Activitatea de monitorizare a contractelor de achiziție încheiate și management de proiect
  2. Activitatea de informare și publicitate care rezultă din obligațiile beneficiarului
  3. Auditul financiar al proiectului
  4. Realizarea lucrărilor de execuție - Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj și dotări
  5. Recepția sistemului integrat / Punerea în funcțiune și testarea sistemului de management al Traficului
  6. Prestarea serviciilor de verificare documentație tehnică (PAC, PT, DDE)
  7. Prestarea serviciilor de dirigenție de șantier
  8. Realizarea lucrărilor de execuție și Cheltuieli pentru asigurarea utilităților
  9. Activitatea de promovare a obiectivului de investiție finanțat
  10. Prestarea serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului
  11. Prestarea serviciilor de elaborare documentație tehnică (PAC, PT, DDE)
Perioada de implementare Etapa II:

Contract de finanțare nr. 106 din 29.08.2024

Perioada de implementare a proiectului este de 5 luni de la data semnării contractului de finanțare, respectiv între data de 29.08.2024 și 31.12.2024, la care se adaugă și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, respectiv între data de 01.01.2021 și data de 28.08.2024, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Durata proiectului:
5 luni
Stadiu actual:
În implementare
Rezultate:
  1. Componenta centrală:

    centrul de management al traficului și mobilității
  2. Valoare la începutul implementării proiectului: 0 centre de management al traficului și mobilității Valoare estimată la finalul implementării proiectului: 1 centru de management al traficului și mobilității

  3. Componenta sistem de impunere a regulilor, siguranță și securitate:

  4. Valoare la începutul implementării proiectului: 0 locații prevăzute cu elemente ale sistemului de impunere a regulilor, siguranță și securitate Valoare estimată la finalul implementării proiectului: 9 locații prevăzute cu toate echipamentele componente ale sistemului de impunere a regulilor, siguranță și securitate (camere video, camere de detecție a trecerii pe roșu, camere ANPR)

  5. Componenta managementul traficului și prioritizare vehicule de transport public

  6. Valoare la începutul implementării proiectului: 0 locații semaforizate înființate/modernizate în vederea asigurării unui management adaptiv al traficului și acordării priorității pentru vehiculele de transport public Valoare estimată la finalul implementării proiectului: 9 locații semaforizate înființate/modernizate în vederea asigurării unui management adaptiv al traficului și acordării priorității pentru vehiculele de transport public

  7. Creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite /modernizate/extinse

  8. Scenariul "fără proiect": 7.916 / 7.351 /7.025 (nr. pasageri / zi) 2.374.800/2.205.300/2.107.500 (nr. pasageri / an)

    Scenariul "cu proiect": 7.916 / 7.576 / 7.824 (nr. pasageri / zi) 2.374.800/2.272.800/2.347.5200 (nr. pasageri /an)

    Creștere anuală estimată: 0% / 3,1% / 11,4%

  9. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2 / an)

  10. Scenariul "fără proiect": 20.241,03 /21.204,96 / 21.846,31

    Scenariul "cu proiect": 20.241,03 /20.649,52 / 21.046,02

    Scădere anuală estimată: 0% / -2,6% /-3,7%

<< Inapoi